MetroNomis

Door Marcus L.

MetroNomis

MetroNomis is een gewone stad. Gewoon en bijzonder als alle andere steden op deze wereld. Met één verschil. Tussen alle gewone mensen wonen Superhelden!

Voor deze serie heb ik een hoop nutteloze superhelden verzonnen, verhaallijnen bedacht, oorlogen en aanleidingen daartoe, wijken en straten ontworpen. En nu wacht deze serie op moedige tekenaars die een schot in het donker willen plaatsen en één van deze helden tot leven wil brengen.

De eerste aanzet is een klein lijstje van helden:

Kelvin veranderd de temperatuur van zijn omgeving: het wordt 2 graden warmer of twee graden kouder.

The stick kleeft heel erg. Alles wat hij aanraakt blijft aan hem vastkleven. Na verloop van tijd laat dit wel weer los.

Willem kent zijn eigen krachten niet: eigenlijk kent niemand zijn krachten.

Als Memo je aankijkt dan ben je een uur van de tijd kwijt. Slachtoffers zitten dan een uur lang wezenloos voor zich uit te staren.

Tijdloos knipt met zijn vingers en ieder levend wezen binnen een straal van vier meter wordt twee jaar in de toekomst gestuurd.

The is in de loop der jaren allergisch voor zuurstof geworden. Hij moet continue toevoer van methaan hebben. Zijn adem is dodelijk.

Triple X kan door Triplex heen kijken. Alleen door triplex en niet door andere dingen.

De Teek haalt het bloed onder je nagels vandaan. Als er iemand zuigt, dan is hij het wel. Alleen Irritatiegrensman kan hem weerstaan.

Als Stench gaat zweten wil niemand bij hem in de buurt zijn. De ongelukkigen die er wel zijn gaan over hun nek of vallen flauw.

Goldfinger veranderd goud in lood.

Mindtrap brengt mensen in een virtuele wereld. Daar blijven ze totdat ze in de echte wereld zijn omgekomen van de dorst of honger. Ze noemen hem ook wel Coma.

Scenarioschrijfman bepaald de afloop van het verhaal. ’s Nachts vecht hij tegen eenzaamheid, slapeloosheid en een writers Block. Overdag is hij politie apotheker.

Ironman loopt met twee strijkijzers rond. Zijn kleding zit altijd in de plooi. In het dagelijks leven is hij mode ontwerper.

Tuvok de Overwonnene, de man die altijd tweede wordt. Hij heeft bijvoorbeeld een prijzenkast met allemaal zilveren medailles. Als hij boodschappen doet en de helpdesk belt staat hij als tweede in de rij. Hij woont op nummer twee.

De mime speler: de enige die de onzichtbare man kan zien.

De tweede aanzet is het eerste verhaal:

The Clown Wars
Een serie afleveringen over de Clown oorlogen.
Het begon als een grap. Iemand die de clown wilde uithangen en een mimespeler liet struikelen over een onzichtbare draad. Hij viel en brak zijn sleutelbeen. In de rechtszaak die volgde kon natuurlijk niets bewijzen worden, maar feit was dat de man een tijdlang niet kon werken.
Van het een kwam het ander. Toen hij was genezen ging hij op pad. Hij trok zijn lolbroek aan, knoopte zijn grapjas dicht en toog naar het adres van de clown. Vanaf toen liep alles uit de hand. De Clown Wars waren begonnen.

Benieuwd naar reacties!